Stjärntecken - Lejonet

För några veckor sen skrev Monsterkatten på bilddagboken(eller ja dayviews heter de ju nu) och frågade mig om jag ville göra ett samarbete med henne, att vi skulle göra stjärntecken i sminktema, hälften var. Vi bestämde att jag skulle ha slutet av årets tecken och hon början. Idag kommer min tolkning av lejonet, vet inte om resten kommer komma i ordning, vi får se. Hennes tolkning(på vattumannen) har också kommit upp idag, så kolla in den!

Jag ville göra en ögonmask som såg ut som lejonens man typ, så öronen fick sticka upp lite på sidan med. Färgerna är vit, guld och orange, så de har jag använt mig av, fast man ser knappt att de är guld innuti masken, sen la jag till lite brunt med, som ni säkert ser :)








Lejonet
Latinsk namn: Leo
Styrande planet: Solen
Färger: Guld, orange, vitt
Element: Eld
Positiva egenskaper: * Generös och varmhjärtad * Charmig och social * Kan hävda sig själva och blir bra ledare * Har ett bra sinne för humor * Entusiastisk och positiv * Kreativ och med framåtanda * En trofast och kärleksfull partner
Negativa egenskaper: * Stoltheten ställer till problem * Blir lätt arrogant, högfärdig och makthungrig * Kan vara svartsjuk och krävande * Ställer sig lätt nedlåtande till andra * Stort behov av bekräftelse, behöver smicker och beundran * Dominant och vill stå i centrum för uppmärksamheten
Går bäst ihop med: Väduren, lejonet, skytten, kräftan
Går sämst ihop med: Oxen, jungfrun, stenbocken och fiskarna

Kommentarer

Postat av: Anna

Du är sjukt duktig på att sminka! Skulle gärna vilja lära mig hälften av allt det du kan.. Vad använde du för lösfransar?

2011-09-01 18:03:24
URL: http://annakristiin.blogg.se/
Postat av: Matilda/Sminklådan

Anna: Det är ardells FUN, men glittret har ramlat av :P

2011-09-01 18:17:50
URL: http://sminkladan.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback