Top 10 i penslar

Fått önskemål om att skriva lite om mina penslar, då gör jag väl de! Eftersom jag har såå många, så blir de bara topp 10, för top 5 skulle jag inte klara av att göra ;)

Här är då alla mina penslar, utom en, som jag upptäckte att den va borta idag..hmm, den måste ha försvunnit i flytten...



Här är då topp 10! Sorry att den blev lite suddig

Då till mina favoriter en och en (i ingen speciell ordning), alla små bilder går att klicka på, och jag rekomenderar er att göra de, för jag har kanske råkat trycka ihop nån pensel nu när jag förminskat de på bloggen.

Sigma E45: En spetsig lite fluffig pensel i äkta hår, perfekt till att lägga ögonskugga i globlinjen med, suddar samtidigt som man lägger på!

Sigma E30: En spetsig tjock pensel i äkta hår, även kallad pencilbrush på engelska, på svenska blir de ju penpensel :P haha, iallfall, den är perfekt för att göra mindre områden, eller också i globlinjen, om man vill ha skuggan mer intensiv än med Sigma E45.


Make up store #105: Min nästäldsta pensel, en platt hård pensel i äkta hår, jag använder den till att trycka på ögonskugga på locket.


Sigma E05: En tjockare eyeliner pensel i syntet, går utmärkt att använda i globlinjen när man gör cutcreases med :D


Sonya Brynpensel: Denna är tunn och bäst till att använda till brynen, blir smala smala linjer med den! Sen har den en kamm och borste i andra ändan med, vilket också är väldigt bra(fast jag använde de sällan) är i syntet.

Åhlens ögonbrynspensel #104: En lite tjockare men ändå ganska hård sneställd pensel i äkta hår(köpt för ganska länge sen så jag är inte helt hundra på de), jag brukar använad denna när jag gör cutcreases, eller under ögonen.

Face stockholm eyelinerpensel: Kan göra tunna tunna linjer, perfekt om man inte vill göra lite tjockare linjer som de blir med Sigma E05, är i syntet(tror jag iallafall).

Sigma E70: En lite större fluffig snedställd pensel i äkta hår, äälskar att sudda med denna, och lägga på highlighter, funkar också att lägga på skugga i globlinjen med, samtidigt som den suddar.

MAC #239(tror jag, nr har skavts bort): En platt hård pensel i äkta hår, lite större än MUS#105, denna använder jag till samma som 105an, och jag brukar sudda ihop färger på locket med denna med.

Sigma F35: En rund lite spetsig highlighter pensel i äkta hår, jag använder den till kinderna, både bronzern under kindbenen, rougen på kinden och highlighter på kindbenet.


Phu, de va alla :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback