Kamerafrågor

Jag har fått flera frågor om vad jag har för kamera och vad jag har för inställningar när jag fotar sminket, så jag tänkte att jag gör ett eget inlägg om det.

Jag använder en Canon Eos 400D med standardobjektivet när jag tar mina sminkbilder. Jag tar alltid de vid vår franska balkong, där tycker jag det är bäst ljus. Jag brukar ha kameran på M:et och ställa vitbalansen på dagsljus och bländaren brukar jag ha nånstans mellan 1/80 och 1/400 beroende hur ljust det är ute. Ison har jag nästan alltid på 400.  Sen fotar jag oftast bara ögat, och sen beskär jag bilden så att man inte ser min näsa eller halva pannan eller så. Jag lutar också huvudet bakåt och tittar in i kameran när jag fotar, då ser man sminket bäst.

Jag gillar inte att fota med blixt så mycket, men på vintern och hösten blir jag nästan tvungen till de, för jag kan inte hålla kameran still när de är så mörkt ute, så de blir bara suddigt xD 

När jag fotar ansiktsbilder och när jag filmar tutorials, så använder jag en Canon Powershot G11, den har vridbar skärm och är en liten halvsystem(tror jag de heter?) Jag kan inte hålla uppe armen och fota mig själv långt ifrån med den stora kameran längre, den är för tung för mig xD

De var nog allt tror jag, kanske har glömt nått xD Har ni fler frågor så kan jag lägga in de i inlägget efteråt :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback