Halloween

Igår sminkade jag min sambo, för han skulle på halloween fest, jag ville haft flytande latex, men de sålde de inte på buttericks!! Istället fick vi hem nått wax, aa visst, men de fastnade typ inte, ju mer man försökte jobba in de så de smälte in du mer ramlade de typ av :( Så de blev fulare å fulare, och de hade ramlat av efter 40 min :( Jag gjorde ett litet sår med, på kinden, med ögonfranslim och toapapper, de var ett stooort sånt sår jag ville göra egentligen. Första gången ever jag gör nått sånt här :P

In english:
Did a halloween look for my boyfriend yesterday, but the I hated the wax :(


De fula waxsåret och toapapperssåret xD


De syntes inte alls så mkt gult i verkligheten.

Kommentarer

Postat av: Ellinor

Matilda, man får inte slå sina karlar :P



Sjukt äckligt det såg ut...

2010-10-31 16:06:19
Postat av: Lena Svensson

Det ser ju jättefint ut! Synd det inte höll längre bara. På bild ser det verkligt ut :)

2010-10-31 16:53:47
URL: http://andetagen.se
Postat av: jasmine

Jag har ett vax men det är sjukt kletigt :( så när man ska sminka över det följer det typ med på penseln.. sjukt kasst! Och hon i affären sa att man fick arbeta upp det så det blev mjukt först.. behövdes inte alls kan jag ju säga!

2010-11-01 01:37:53
Postat av: Purity

Ser bra ut för ett första försök utan "riktiga" material! Vax är lite knepigt, eftersom den egna kroppsvärmen smälter det och gör det klibbigt och svårt att jobba med. Ett tips är att smörja in fingrarna med typ vaselin först så blir det mycket lättare att jobba med (eller använda ett verktyg), och att fästa det på huden med lite hudlim om man vill vara säker på att det ska sitta en lite längre stund. Ett annat tips är att ösa på massa blod runt sårkanterna med och gärna ännu mer inne i själva såret, då är det lättare att maskera kanter och mismatch i hudton, blir alltid mycket gulare när man målar foundation på typ latex eller wax än på huden tycker jag. Öva på tycker jag, fx-smink är skitkul! Jag ska beställa hem mer material från mapont.se tror jag när dom fått in mer i lager, allt blod och flytande latex sålde slut inför halloween... Keep up the good work!

2010-11-01 07:55:07
URL: http://purity.webblogg.se/
Postat av: Matilda/Sminklådan

Purity: Jo jag öste på med lisyl på fingrarna, men såg nu att vi fått sånt vax man täcker över ögonbrynen med, de är så smuligt, de fastnade typ inte ens i sig själv, jag testade använda en spatel för att få de att smälta in och allt, men ju mer jag jobbade med de ju mer smulade det :/ försökte tillochmed limma fast de med ögonfranslim xD Helt värdelöst. Ja, jag tänkte försöka få tag på flytande latex iallafall, vi har massa blod :P haha

2010-11-01 19:01:44
URL: http://sminkladan.blogg.se/
Postat av: Purity

Aahh, ja det är ju inte helt optimalt med brynvax, kan dock komma väl till pass om man vill täcka ögonbrynen!

2010-11-02 20:07:06
URL: http://purity.webblogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback