Tutorial på "sunset"

Hej! Det var nån som önskade sig en tutorial på sminkninge jag gjorde i tisdes, jag döpte den nyss till sunset :P Så det har jag gjort idag, inte så välgjord och jag har inte satt på strazz eller lösögonfransar....
Jag hoppas ni förstår vad jag menar med vissa saker :P

Alla små bilder är klickbara


Mitt öga helt utan smink(har fyllt i ögonbrynet iallfall, efter ett litet misstag förra veckan eller när det var så har jag bara halva ögonbryn :P)


Börja med att lägga primer och en bas, jag har använt hightechlighter Platina från MUS, i ett tunt tunt lager, ända upp till brynet.


Ta sedan en ljusbrun ögonskugga(jag har använt Sonya Mayple syrup), men en tunn snedställd pensel, och dra en linje strax ovanför din globlinje, de behöver inte vara så perfekt, vi ska ändå måla över den. Globlinjen är där ögongloben går in, precis där ditt brynben börjar.


Ta sedan en gul ögonskugga(jag har använt Chrome Yellow från MAC), med en liten hård pensel(min är 105 från MUS) och packa på i inre ögonvrån ungefär en tredjedel in på locket. Gå inte ovanför det bruna strecket.


Ta en ljusorange(jag har använt MUS Ruby) med samma pensel, och lägg där de gula slutar och ungefär en tredjedel på locket där med, försök sudda ihop det gula med det orange. Än en gång, gå inte ovanför det bruna strecket.


Sätt en tejpbit i yttre ögonvrån, så man får en skarp linje.


Ta en jätterosa ögonskugga(jag har använt den rosa i HOT makeup paletten) med samma pensel igen, och lägg i yttre ögonvrån, fram till tejpbiten(jag glömde ta foto) än en gång inte ovanför de bruna strecket.


Ta sen en svart skugga( jag har använt Sonya Charcoal) med en sneställd ögonbryns pensel, ni kan använda samma som ni gjorde bruna strecket, men jag  kände för att ta denna idag, och följ det bruna strecket ni gjorde i början, sudda det svarta uppåt, det ska vara svartast närmast linjen och sen bli mindre och mindre skarp ju närmre ögonbrynet ni kommer. När ni tagit bort tejpen ska de se ut något sånt här...


Använde ni en skrimrig gul ögonskugga kan ni hoppa över detta, men eftersom min var matt så vill jag göra den skimrig, så jag tog ett skimrigt gult pigment(MAD Taxi) och la över de gula med den platta hårda penseln(ni kanske ska tvätta den mellan gångerna, eller ta en annan pensel som är ren, jag har brush cleanser så det går snabbt för mig att tvätta utan att behöva vänta på att den ska torka)
Jag har även lagt lite mer ruby och suddat in de i kanten på de rosa, så de inte blir en skarp linje.


Ta en fluffig borste, och en skugga i din hudton(jag har använt muffin från MUS och lägg precis ovanför och lite in i det svarta, så de inte blir lika skarp linje, jag har även gjort det på sidan av de svarta(där tejpen satt)
Ta sedan en vit kajal, och lägg precis under ögonbrynet, och sudda ner det, så de är vitt där.




Ta en vit skimmrig ögonskugga(glacier ice från Sonya) med samma fluffiga borste som ni använde innan, och lägg ovanpå den vita kajalen, jag har även fyllt på med mer svart, för jag tyckte linjen blev så tunn innan.


Vit kajal på vattenlinjen och precis under ögat.


Ta sen samma hårda pensel som ni använde i början, och lägg precis på samma sätt som på övre locket,
gul först, sen orange och sist rosa, det rosa ska ni göra en tunn linje upp precis brevid det svarta.


Ta eyeliner, antingen sån med applikator eller med separat pensel(jag har cake eyeliner black från MUS) och gör en tunn linje precis ovanför fransraden, gör även en liten vinge, men inte enda upp till det svarta.


Böj fransarna.


Måla på mascara på övre och undre fransarna, sen är ni klara! Sen är de frittfram å sätta på lösögonfransar och sätta fast strazz :)



Lösögofransarna är Ardells 105, och strazzet är MUS Bubbelgum, ni sätter fast strazzet med lösögonfranslim.

Phuu, denna tutorialen har tagit halva dagen, men vad tycker ni? Var de lätt att förstå? För mycket bilder? För lite text? Vill ni att jag ska göra flera sånna här?  Svara gärna vad ni tycker! :)



Kommentarer

Postat av: Bob

jag tyckte den va jättebra :D Fattade allt ^^ detaljerat o snyggt :)

2010-07-10 18:54:29
Postat av: ebba

Tack så mycket för att du gjorde den! Den är såååå ball :)

2010-07-10 20:56:17
Postat av: cassandra

Åh, vad roligt med tutorials! Gör flera! Skulle vara superkul! :)

2010-07-10 23:22:26
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback