Sminktutorial

Hej! Jag tänkte göra en liten tutorial på hur man gör denna sminkningen, man kan såklart göra med vilken färg man vill om man inte vill ha lila :) De flesta passar till svart!


Detta är min första tutorial någonsin, så kom gärna med förslag hur jag ska göra det bättre! :D

Då börjar vi!



Helt nakna ögon, förutom foundation


Här har jag lagt basen, de är Make up stores High tech lighter Platina i ett tunt tunt lager
över hela locket upp till ögonbrynet.


Ta en lila skugga (jag har använt vibrant grape från MAC) och en platt pensel och lägg inifrån ögonvrån ut på halva locket.



Då ska de se ut såhär.


Ta en svart skugga(jag har använt Charcoal från Sonya) och samma pensel och lägg på resten av locket, och skugga uppåt.



Då ska de vara såhär vackert! :D


Ta en fluffig lite större borste och blanda alla skarpa kanter.


Då ska de se ut ungefär såhär


Ta en liten fluffig borste och en skimrig ljus skugga och lägg som highlight på brynbenet, jag har använt Viva la diva eyedust gold.


Efter highlightern, jag skulle nog tagit en vit egentligen :P


Nu till under ögonen! Ta en smal sned borste som är till ögonbrynen egetnligen ;)


Lägg på samma sätt som på övre locket...lila innerst, och svart ytterst.


Ta en spetsig borste, helst lite mindre än den jag har och blenda samman färgerna under ögat på samma sätt som du gjorde där uppe.


Sådär ja!


Kajal och eyeliner på!


Brynen då? Använd en gråbrun skugga om du har så mörka bryn som jag, annars använd en lite ljusare. Jag har använt Barley there från sonya. Och en lite tjockare brynpensel.



Brynen klara! Och såhär ser de ut nu, bara mascara kvar!


Mascara på! Klart!


Hoppas ni lärde er nått! :)

Kram!

Kommentarer

Postat av: Jarla90@BDB

Najs! ^^ Jag bytte ut lila mot rosa o de blev jättebra! ^^ Tjoho! ^^ :P

2009-10-21 18:44:27
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback