...

Jag är så dålig på rubriker! Usch! Iallafall, jag satt hemma och lekte lite med sminket idag med, eller, jag gjorde samma sminkning som jag gjorde häromdagen på ena ögat, en lilablå, Men jag satte dit lösögonfransar denna gången med! Jag behöver verkligen träna på att sätta på lösfrallor, haha, dessa var dessutom för långa för mina ögon(något jag kom på efter jag satt på de) så de fick se ut så ;)




Utan lösögonfransar




Med lösögonfransar!




Och två ansiktsbilder! Den ena är med blixt (överst) och den andra utan blixt :P

Allt är från MUS om inget annat anges.

Jag började med en primer, Hightechligter Platina, och la tunt tunt över hela locket upp till ögonbrynen. Efter det tog jag den lila skuggan Elf över hela locket, och på halva yttre delen av locket la jag den blåa deep blue ovanpå Elf. Sen tog jag MAC Vibrant Grape ovanför deep blue och lite ovanför globlinjen, och följde globlinjen ända ner till ögonvrån. Som highlighter tog jag VLD E/D Gold och suddade ihop med vibrant grape. Jag tog vit kajal från hm under ögat, och la Elf över hela undre locket, i yttre underdelen la jag deep blue och sen vibrant grape ovanpå det. Efter det tog jag svart cake eyeliner och la en tunn linje i innervrån som blev tjockare och tjockar och slutar i en vinge, sen gjorde jag flärparna i ögonvrårna. Svart kajal från maybelline på övre och undre vattenlinjen. Mascara från maybelline, och på med lösögonfransarna. Sen fyllde jag i brynen med Sonya Barley There.

Till ansiktet använde jag Sonya Sunset Blush precis under kindbenen :)

Kommentarer

Postat av: Anonym

vad duktig du är, skit snygga ögon!

2009-12-01 17:27:46
URL: http://pernillakattis.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback