Smink och Perukmakarens glitter - Recension

Ni ville se mer bilder på mina glitters, så idag har jag fixat det, jag skulle egentligen gått och kollat på Prideparaden idag, men min dumma sjukdom satte stopp för de, jag är sååå trött, så om jag skriver lite osammanhängande så beror det på det xD Jag älskar dessa glittrena, de är så finmalda och glittrar så fint! Planerar att åka dit och köpa minst 2 glitter till som de inte hade när jag var där senast, för de var slut :P

Alla mina glitter från Smink och Perukmakaren, de kostar 30 kr styck och man får 7 gram i varje burk. Smink och perukmakaren finns på söder i sthlm, tror även de kanske finns i gbg och i malmö, men inte hundra på det!

Alla duochroma glitter ligger på dessa färgerna, i samma ordning hela tiden, plus bara glitteret, utan någon bas alls(förutom glitterlimmet då). Kommer komma flera bilder på samma glitter i olika vinklar, så man ska se alla färger på bästa sätt. De små bilderna på hela armen är med blixt, de stora är utan blixt i dagsljus.


Det första glitter jag köpte därifrån är det gula, det glittrar i blandannat grönt och lite orange med tycker jag. Jag glömde lägga på det gula för sig själv så ni får en liten klickbar bild på bara den xD



Korallrosa glitter med gult och grönt glitter i, möjligtvis liite orange här med.



Ljusblått glitter med gult och grönt glitter här med, lägger man de över turkost blir det det turkost glitter typ :P



Mörkrosa glitter med blålila duochrome, så fiiint!




Ljuslila glitter, behövs inte alls mycket för att göra de täckande


Skogsgrönt glitter, ingen av bilderna visar riktigt den rätta färgen, det är med klargrönt, julgransgrönt typ! Inte lika täckande som den lila och blåa, men går säkert att göra, man behöver väl bara använda lite mer glitter antar jag :P

Blått glitter, inte för ljust och inte för mörkt, behövs inte mycket här heller för att göra det täckande

Pentrolfärgat glitter, på swatchen är färgen inte alls rätt, på burkbilden är det rätt färg, inte heller lika täckande som den lila och blåa.

 

Phuu, de var alla, det tog låång tid att fixa denna recensionen xD Vad tycker ni då? Är ni sugen på att köpa nån speciell färg? :)


Kommentarer

Postat av: Blowfish

Jag ska definitivt åka till söder när lönen kommer :D

2011-08-06 15:49:58
URL: http://blowfish88.blogg.se/
Postat av: L.I.N.N.E.A ♥ Photography

Allt bra??:D



KRAM

2011-08-07 12:35:06
URL: http://nexttotheblueeyes.blogg.se/
Postat av: nike

de korallfärgade glittret på färgen längst till vänster, såg ut att vara en mörkare korall vart ju super! de mörkrosa glittret var ju snyggt på i princip alla färger:) om jag skulle pallra mig till affärn skulle jag definitivt köpa den mörkrosa

2011-08-07 16:48:33
URL: http://kattpole.blogg.se/
Postat av: Ana

Now, this was fun :D !

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback