Fyrkantig

På bdb var de folk som tyckte alla mina sminkningar va likadana, bara olika färg, så de tyckte jag skulle göra en fyrkantig sminkning, så de har jag gjort idag. Inspirationen kom från Christian Diors höstvisning 2010. De blev inte så bra som jag hoppades, jag täckte ögonbrynen och allt, men tydligen inte tillräckligt, för man ser de igenom iallafall, jag har så mörka, och jag har ingen bra concealer, men på långt håll ser man inte de iallafall(jag såg inte de så tydligt när jag sminka mig, mer än om jag gick jättenära spegeln) Jaja, hoppas ni gillar den!






Jag har använt min vanliga bas, sen lila, gul och rosa(och pyttelite orange) från 120 paletten, ruby från MUS, cakeeyeliner från MUS, pennan jag gjort brynen med heter Jazz och kommer från Sonya :)

Kommentarer

Postat av: ida

på bilderna med bara sminket såg det inte så snyggt ut, men på bilderna på dig r det skitsnyggt faktiskt!!! :D

2011-07-06 17:12:14
Postat av: louise

Om du verkligen vill täcka över ögonbrynen så är det bara en sak som funkar. teatervax, sånt som man använder när man ska sminka sår och sånt.

2011-07-08 22:25:59
Postat av: Matilda/Sminklådan

Louise: Jag använde ögonbrynsvax, vi fick de istället för sånt man gör sår av när vi skulle köpa de till halloween. Alltså, man kände inte ögonbrynen, men jag hade inte nån bra concealer, och jag har väldigt mörka ögonbryn, jag tror jag tog concealer 4 gånger, och punder emellan det, de syntes iallafall :P

2011-07-08 22:28:38
URL: http://sminkladan.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback