Copper Foil

En av mina läsare ville att jag skulle använda mig av färgerna isblått och koppar, jag var rädd att allt skulle bli typ brunt om jag suddade ihop det så det blev en cutcrease...igen....Är ni inte trötta på mina cutcreases än? ;)

Åh föresten, klubbkvällen igår var trevlig, men de blev en dyr kväll ;) Och det var en av mina läsare som kände igen mig :D Hej hej läsaren!

In english:
One of my readers wanted me to use the colours iceblue and copper, I was afraid that everything should be brown if I blended all together so it became a cutcrease...again....Aren't you sick of my cutcreases yet? ;)

Oh by the way, yesterdays clubnight was nice, but it became an expensive night ;) And one of my readers recognized me :D






I've used

Face
MUS Liquid foundation Cream
MUS Wonder powder Sahara

Eyes
MUS HTL Platina
MUS e/d Power
MUS e/d Cool
MAD Copper Foil
MUS Muffin
Black geleyeliner from ebay
Maybelline mascara
Maybelline kohl pencil black
Depend lashes nr 7

Brows
Sonya Eyepencil Burnished brown
Sonya Birch

Cheeks
MUS Wonder powder Sinai
MUS Blush Frozen Daiquiri
MUS Wonder powder Gobi

Lips
MUS lip pencil Sharp Rose 
HM lipgloss Delicate Pink

Kommentarer

Postat av: Felicia

Diggar din blogg! :D

Sjukt duktig är du på att sminka!

2010-09-29 19:03:31
URL: http://msfelicious.blogg.se/
Postat av: Nilli

Ville bara säga att jag är sjukt glad att jag hittat hit. Din sminkstil passar mig precis, jag älskar att leka med färger och ha lite galnare smink, och du är så grymt duktig. Jag kommer definitivt försöka mig på flera av dina sminkningar!

2010-09-29 19:28:00
Postat av: Alexandra

din blogg är super! jag hade tänkt ge dig lite tips för det turkosa håret! om det är Extrem hårfärg du färgar det med måste man blondera det innan så att färgen fäster... vad är det du använder?

2010-09-29 20:42:05
URL: http://allymusic.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag kanske är dum eller korkad? Men du skriver hela tiden att du gör cutcreases, vad i helsike är de? =) Skulle vara glad om du svara på de, snälla?! =)

2010-09-29 23:47:38
Postat av: Sandra Sellin

Tycker det är supersnyggt med cutcrease

2010-09-30 07:19:12
URL: http://tremusar.blogg.se/
Postat av: isabella

Jag tycker du ska testa brun, vit och rosa någon gång :)

2010-09-30 10:19:50
URL: http://isaaabellaaaa.blogg.se/
Postat av: Matilda/Sminklådan

Svar till johanna: Cutcrese är när de blir en skarp linje just i globlinjen..alltså man "klipper globlinjen" istället för att sudda ihop allting :)

2010-09-30 17:01:54
URL: http://sminkladan.blogg.se/
Postat av: Matilda

Hej, jag tycker att du ska göra en polkagris sminkning. De skulla vara coolt ;D

2010-10-01 16:06:17
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback