Mina 5 favoritskuggor

Tänkte visa er mina 5 favoritögonskuggor(okej då 4 av de är pigment) dessa är några jag verkligen verkliegn älskar <3

In english:
I thought I'd show you my 5 favorite eyeshadows(okay, 4 of them are pigments) these are some that I really really love <3



Fört en bild på alla, med blixt

First a picture of them all, with flash



Min första ögonskugga från MUS, Aquarius, helt underbar fin blå med grönt skimmer <3

My first eyeshadow from MUS, Aquarius, so beautiful blue with green shimmer <3



Pizzaz från MAD minerals, den perfekta lila enligt mig!

Pizzaz from MAD minerals, It's the perfect purple according to me!



Lots of love, också från MAD, så fiin ljusgrön!

Lots of love, also from MAD, such a pretty lightgreen!


Den finaste gula jag har(jag gillar gula ögonskuggor) är Taxi från MAD

The most beautiful yellow I own(I really like yellow eyeshadows) are Taxi from MAD


Och sist, men inte minst, är Speed, kan ni gissa från vart? MAD så klart! Sådär knalligt blå som jag älskar!

And last, but not least, are Speed, can you guess from where? MAD of course! It is a powerful blue that I love!



Swatches!! From left to right, aquarius, pizzaz, lots of love, taxi och speed
First picture without flash, second with flash


Överst ligger de på en bas av NYX JP i Milk, under de ingenting :)
At the top they are on a base of NYX JP in milk, and nothing under that :)

Ni kan klicka på alla bilder

You can click on every picture

Vilka är dina 5 favoritögonskuggor? :)

Which are your 5 favorits eyeshadows? :)

Kommentarer

Postat av: Jenny

Aha! Då förstår jag varför du föreslog dom fyra till mig ;) Grymt coola!!

2010-10-11 20:07:56
URL: http://rosellabeauty.wordpress.com
Postat av: Emily

Tror inte heller att det är äkta mac. Men de fungerar hur bra som helst. Och pigmenten har klistermärken under sig, Bara att den hade försvunnit i kartongen på den gula, Hittade nämligen den innan jag slängde dem, Så det skall inte vara någon fara där :)

2010-10-11 20:41:13
URL: http://trickmetolife.blogg.se/
Postat av: Emily

sv: Penslarna var jag nästan beredd på att det skulle vara något annat skit, men de känns som mac penslarna gör. Och det hade inte gjort så mycket om det var skitpenslar, Gav typ $6 för dem om jag minns helt rätt. haha

2010-10-11 20:49:13
URL: http://trickmetolife.blogg.se/
Postat av: ebba

Jag har en palette från sephora med 4 färger i ! bara älskar dem... En är gräddvit typ, två är i olkia nyanser av rosa o den sista är lite brun och alla med shimmer i!

Kramar<3

2010-10-11 21:11:09
URL: http://cutething.blogg.se/
Postat av: Tinis

fy fan jag gillar ditt val hade nog valt liknande färger!! Fantastiskt med massa färg!!

2010-10-11 21:34:02
URL: http://cybertini.blogg.se/
Postat av: jessica

aquarius och satin från makeupstore och sen martini blue, pacific ocean och sparkling blue från LAsplash :)

2010-10-11 21:47:12
URL: http://jessecupcake.blogg.se/
Postat av: Holly Jane

Sorry I keep leaving english comments he he he.

MUS- Cybershaow - Ra

MUS- Microshadow - Pollution

MUS- Microshadow - Burnt Orange -(discontinued)

Inglot AMC Pure Pigment Eye Shadow - 26 and 76

2010-10-12 02:25:09
URL: http://lycanthropica.blogspot.com/
Postat av: caroline

jag tycker att alla var fina.

men iallafall, jag tycker att du borde fixa så man kan ändra språk på din blogg, istället för att du ska behöva sitta och skriva på både svenska och engelska. om det nu är så att några engelska tittar på din blogg är det en bra sak, enligt mig iallafall!

ha det bra, kram :D

2010-10-12 11:53:14
Postat av: caroline

jag tycker att alla var fina.

men iallafall, jag tycker att du borde fixa så man kan ändra språk på din blogg, istället för att du ska behöva sitta och skriva på både svenska och engelska. om det nu är så att några engelska tittar på din blogg är det en bra sak, enligt mig iallafall!

ha det bra, kram :D

2010-10-12 11:53:32
Postat av: Matilda/Sminklådan

Svar till Caroline:

Grejen är att google translate översätter så sjukt dåligt, det är därför jag skriver på engelska med, jag frågade när jag började få engelska läsare(har ganska många nu :P) om jag skulle skriva på engelska, å då svarade skitmånga att jag borde göra det :) Dessutom är de skitbra övning för mig, jag märker redan nu hur mkt mer jag kommer ihåg ju mer jag skriver :P haha men jag funderar på hur jag ska skriva för att de inte ska bli så rörigt :P

2010-10-12 12:32:40
URL: http://sminkladan.blogg.se/
Postat av: Maria, Hjärterdam

Hej =) Vad ska du göra till halloween? =) Kommer du lägga upp några makeuper inför det? =)

2010-10-12 19:45:11
URL: http://mrshearts.blogg.se/
Postat av: Maria, Hjärterdam

Jag har lite teatergrejer men inte så mycket.. hoppas bara på bra resultat när vi ska på maskeradfest =)

Skulle vara kul om du postade något =)

2010-10-12 22:09:28
URL: http://mrshearts.blogg.se/
Postat av: Carolina

Jag har inte skuggorna inom räckhåll just nu, men har många MAD favoriter, pizzazz är helt klart en av dom. Cat´s eye är en annan skugga jag använt flitigt, riktigt härligt grönskimrig, Sunstone är en riktigt mystisk gul-guld-grön-skimrig skugga, som med olika underlag framhäver undertonerna helt fenomenalt. Jag har en vinröd favorit som också kommer från MAD, men minns inte namnet på den för stunden.

2010-10-13 11:57:46
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback