Sminklådan recenserar The Velvet Creme(MUS)

Jag tänkte försöka mig på en recension, vi får se hur det går, ni har velat ha fler produkter och recensioner på bloggen, så jag gör ett försök!

Produkten jag tänkt recensera heter The Velvet Creme och kommer från Make up store.
Jag köpte den den 28/9 och har använt den sen dess.



Enligt tjejen i affären ska de vara både en dagkräm, nattkräm, primer och serum i ett. På MUS hemsida står det såhär
"The Velvet Creme är en återfuktande ansiktskräm med en blandning av fuktighetsgivande, lugnande och aktiva ingredienser såsom Jasmin, svartvinbärsolja, och E-Vitamin. Krämen innehåller Trehalose som verkar antioxidant vilket skyddar din hy från yttre påfrestningar och ökar cellförnyelsen. Den mjuka formulan gör din hy silkeslen, mjuk och återfuktad.

The Velvet Creme passar alla hudtyper och kan användas både dag och natt.

nyckelingrediens

  • E-vitamin
  • Jasmin
  • Svartvinbärs olja
  • Trehalose - antioxidant"

Min upplevelse: Den känns helt underbar när man smörjer sig med den, och i början tyckte jag faktiskt att jag blev jättelen av den. Men på mig funkar den inte sådär super längre, tyvärr. Jag har ju superduper torr hud så det är väl därför. På mig funkar den sålänge jag smörjer med något fetare efter jag duschat och nått fetare på natten. Jag brukar använda denna efter jag rengjort ansiktet och innan jag sätter på foundation, har jag ingen foundation brukar jag använda den iallfall ;) Om den funkar som en primer har jag ingen aning om, jag tycker sminket brukar sitta på ganska bra iallfall på mig, har inte märkt någon skillnad sen jag började använda the velvet creme faktiskt. Lukten? Jo den luktar gott, men inget som stannar kvar tyvärr.

Skulle jag köpa den igen? Nej, absolut inte. Den är svindyr(455 SEK) och på mig funkar den som sagt inte så bra på. Men jag tror att folk som inte har så torr hud som jag skulle den funka prima på!

Mitt betyg: 3/5, mest för att den känns underbar att smörja in sig med och den funkar ju som sagt om jag kompletterar med nått fetare.



In english:
A review on The Velvet Creme from Make Up Store, only in swedish, sorry...
I give it a 3/5 because it doesn't work for my skin :(

Kommentarer

Postat av: Wysteriia

Åh det är så trist när man köper något dyrt o så är det inte så bra som man önskar!

2010-10-19 17:38:24
URL: http://Wysteriiasblogg.se
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback