Svar på frågestunden

Här kommer då svaren på alla frågorna jag fick, jag har lagt till några jag fått i andra inlägg med :)

Om du bara fick använda en färg i dina sminkningar, resten av ditt liv, vilken färg skulle de bli då?
Hmm, en färg bara? Antagligen nått neutralt...typ..ljusbrun :P

Vilken färg är roligast att använda?
Turkos tror jag...haha jag vet inte

Vilken sminkprodukt klarar du dig inte utan?
Jag klarar mig bra utan smink, men måste jag välja blir det väl mascara :)

Vilket ögonfranslim använder du och hur länge kan lösögonfransar sitta?
Jag använder DUO ögonfranslim, de kan väl sitta så länge man vill? Haha, jag har somnat i de en gång, tror dock inte det är nått att rekommendera..Upp till 16 h borde väl vara okej? (lita inte på mig när de gäller detta xD)

Vad jobbar du med : )
Just nu är jag långtidssjukskriven, innan de var jag personlig assistent.

Ungefär hur lång tid tar det på morgonen för dig att sminka dig? :)
Haha, jag sminkar mig inte på morgonen, väääldigt sällan isåfall, då tar de kanske 5 min för då är de bara börja fransarna, måla mascara, fylla i ögonbrynen och sen dra! xD Jag prioriterar sömn

Kan du göra en video med frost-sminkningen?! :D
Skulle jag kanske kunna göra :)

Var hittar du inspiration och nya ideer?
Överallt! Mest Youtube och övriga internet :)

Vilken tycker du är den bästa ( efter din blogg )sminkbloggen och varför?
Jag nämner inga namn, men de finns ju några riktigt bra! :) Varför? För de är ju superduktiga!

Vad är de svåraste att lyckas med i en snygg sminkning?
Hmm, antingen suddningen eller få färgerna att gå ihop(men de kan ju oxå vara för jag använder så konstiga färger ihop ;))

Vilken känd person skulle du vilja sminka och varför?
Johnny depp!! Men de är bara för han är snygg ;) Haha! Annars vet jag inte :P

Hej!
Jag undrar om du gör sminkningar mot betalning (exempelvis till bröllop, bal etc.) :)
Hej hej! Japp, jag har faktist gått en kurs, där man blir make up artist, men den är bara på 3 gånger(eller okej nu är de på 4a gånger) och man lär sig bara grunderna, så jag tycker inte jag räknas som utbildad make up artist för jag gått den. Så ja, det gör jag, jag tar inte så supermycket betalt heller, för jag har ju inte gått en riktig utbildning.

hey!
im from germany and read your blog every day - very nice!!! the rhinestones that you uses for your makeup are so beautiful!!

now my qustion: do you uses false lashes every day?
Hi! Thank you! No I don't :)

Har du sånadär sminkningar varje dag hela dagen? :) ( det är fint!! )
Haha nej, jag brukar bara sminka mig, ta kort, och sen tvätta bort, för att få ut min kreativa sida(haha flummigt de lät!)

Och ja... Varför blir dina underögonfransarna lite småkonstiga? :P
Höhö, roligt roligt ;)

Inspreras du av någon?
Inte av någon speciell nej :)

Vart köper du allt ditt smink, med alla olika märken och så? :)
Olika ställen, Make up store köper jag ju på make up store, 120 paletten köpte jag på ebay, mascaror köper jag på typ åhlens, lösögonfransar köper jag från åhlens och ebay, foundationen köpte jag på Make up store, mina pigment köpte jag från MAD minerals...


Först vill jag bara säga att jag faktist gillar dina undre ögonfransar. unikt. (y)
sen undrar jag: är du utbildad make-up artist? om inte, var vill du utbilda dig i så fall?
Haha tack!
Nej det är jag inte, inte på "riktigt"(dvs gått i en skola i en termin typ) Jag vet inte, funderat på Makeupstudion eller Make up stores egna skola...men jag har inte riktigt kollat upp det ordentligt då jag varken har orken eller pengarna.

När börjde du sminka dig med såna teman?
För typ ett år sen kanske, jag vet inte, min kompis brukade säga ett tema till mig, så fick jag tolka det fritt :)

Får du kommentarer eller blickar när du är sminkad som du är? (: ( det är sjukt snyggt!!! )
Jag har inte fått så många kommentarer, ioförsäg går jag inte ut så himla ofta i sånna sminkningar heller, blickar vet jag inte, de kanske jag får xD

Kan du göra en polka gris sminkning?? :) typ med rött och vitt och lite randigt? De skulle vara coolt ;)
Jo det skulle jag säkert kunna göra nån gång xD

Så det var alla frågor tror jag! Hoppas ni blev nöjda! :)

Kommentarer

Postat av: Linn - I'm turning Japanese

Intressant!

Jag har en fråga till dock... om du orkar svara vore det jättesnällt!

Jag läste förut att du skrev att du hade torr hud. Dte har jag med och jag undrar hur du tvättar bort ditt smink. Anvädner du några speciella produkter eller så?

2010-11-18 21:04:29
URL: http://imturningjapanese.blogg.se/
Postat av: Linn - I'm turning Japanese

Jodå, det var ett bra svar! Jag är nyfiken eftersom du vet, de flesta som nämner rengöring eller likannde då är det nästan alltid för fet hy. Och det du kör på funderar jag på att testa. :) Tack så mycket!

2010-11-18 21:24:47
URL: http://imturningjapanese.blogg.se/
Postat av: Amanda Mattsson

Jag har nu utsett 5 finalister i min sminktävling NU!



Så gå in och kika på deras kreativa sminkningar och RÖSTA fram en vinnare! ;D

Postat av: elisa

Tack! :D

2010-11-20 19:53:07
Postat av: elisa

Tack! :D

2010-11-20 19:53:23
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback